Pojem influencer je poměrně novým a do češtiny bychom jej mohli přeložit jako “ovlivňovatel”. Vychází z anglického influence- vliv. Označují se tak osoby působící na internetu a sociálních sítích, které mají vliv na své sledující. 

Poctivý influencer?

Za influencery se považují osoby, které mají na ostatní vliv, dokážou ovlivnit jejich názor, popřípadě je přivést k touze po některých produktech. Influencer může být “poctivý” a představovat na svém profilu jen zajímavé myšlenky, popřípadě produkty, kterým opravdu věří. Může své sledující rozvíjet, inspirovat a komunikovat s nimi férově.

Zdroj příjmů

Pro influencery je však jejich práce také zdrojem příjmů, tudíž přijímají nejrůznější nabídky na spolupráce. Posléze nejrůznější produkty, potraviny či služby reklamují na svých profilech, čímž ovlivňují své sledující. Nemusí se vždy nutně jednat o kvalitní produkty či služby, přesto je influencer na svém profilu ukáže, což má na jeho publikum často vliv. Různé spolupráce influencerům zajišťují zisk a vás jednoduše ovlivňují. Influenceři se tak stali i velmi efektivním nástrojem marketingu.