Díky světovému rozvoji žije dnes mnoho zemí životním stylem konzumerismu. Pokud hovoříme o konzumerismu a konzumu, máme namysli nejen to, že přehnaně spotřebováváme a nakupujeme, ale také to, že konzum se stal filosofií našich životů. Žijete hyperkonzumně?
Konzum jako smysl života
Tlak reklamy a rozvoj informačních a komunikačních technologií posunul náš život do jiné úrovně. Reklama v nás uměle vyvolává potřeby nejrůznějších výrobků a služeb a my ji velmi naivně podléháme. Pořizujeme si do našich domácností a životů zbytečnosti, které k životu v podstatě vůbec nepotřebujeme, ale vypovídají o naší sociální příslušnosti. Skvělým příkladem je třeba značkové oblečení, které není mnohdy natolik kvalitní a je na něm vyobrazena jen značka firmy, přesto si ho toužíme koupit.
Konzum se týká i informací
Žijeme obklopeni blahobytem, o kterém se našim předkům jen snilo. Máme nesmírně mnoho možností. Konzum proniká do našich životů a my máme pocit, že musíme co nejvíce spotřebovávat, vidět co nejvíce filmů, zhlédnout co nejvíce vlogů, blogů, sociálních sítích. Paradoxem je, že si většinu z těchto informací vůbec nezapamatujeme, jen je konzumujeme. Snažte se ve svém životě najít cestu minimalismu a ubránit se hyperkonzumu ve vašem životě.